THE IRON ROSE FOR NORWAY

Smeder over hele verden smir roser i jern til minne for ofrene som mistet livet sitt den 22.juli.2011 i regjeringskvartalet og på Utøya. Jeg syntes dette er så vakkert og rørende at folk gjør slike ting som dette. Smedparet Tone Mørk Karlsrud og Tobbe Malm står bak denne flotte ideen. Jeg så på nyhetene at de hadde fått bidrag fra flere smeder rundt omkring i verden. Når alle rosene er mottatt skal de settes sammen til en skulptur. Mening med dette i tillegg til at det skal være et minnesmerke for ofrene er at det skal vise samholdet som er over hele verden.

Den første jernrosen

Dette innlegget ble publisert i Godt og blandet og merket med , , . Bokmerk permalenken.

17 svar til THE IRON ROSE FOR NORWAY

  1. Nina-Martine sier:

    Dette har jeg ikke fått med meg, men utrolig stilig, og det blir nok et fint minnesmerke!

    Sv; Hehe, det kan jeg godt skjønne at du er :p

    // Hehe, så bra, det liker jeg 😀

  2. Siv sier:

    åååååå, så fiiiiiint å lese!!

  3. Åh, for en nydelig gest! ❤

  4. SV. Ja veldig genial snutt.. Bruker nok oftere hals jeg også, men skal prøve og bruke med skjerf etter jeg så denne 😉

  5. Nina C. sier:

    Synes det er en fin ting å gjøre:) De pårørende synes det er også fint etter det jeg har lest.

  6. SV: Bare hyggelig 🙂 Du fortjener det 🙂

  7. Jeg henger så etter med kommentarene, men jaa jeg vil gjerne være med på det innlegget om mote osv 🙂 Vi kan jo ta det over mail hvis du vil ❤

  8. Eileen sier:

    Jeg syntes det er en veldig fin ting de gjør! Roser har fått en helt annen betydning etter 22. juli hvert fall.

  9. Lene sier:

    Jeg syns ideen var kjempe bra, og hver komune som mistet noen den 22 juli blir tilbydt en slik rose skulptur. Nabokomunen skal få en, i følge avisen.

  10. Veronica S sier:

    Utrolig fint at dette blir gjort..for det var jo virkelig roser som var det store symbolet..;) Blir sikkert vakker når den er ferdig.

  11. sv: praksis går som smurt, skal skrive litt imorgen når jeg kommer tidligere hjem. Er så sliten på kveldene at jeg bare senger om på sofaen, har ikke hat macen i stua på over en mnd xD
    Er ikke vant til å dra på jobb hver dag jeg ;$

  12. Dorthea sier:

    Ååh, så utrolig flott iniativ! 🙂

  13. Anne sier:

    Flott ide 🙂 Herlig at det finnes mennesker som drar i gang slike ting.

    Forresten, er det herlig å følge bloggen din igjen. Visste ikke at du hadde flyttet på den! 🙂

  14. Åh.. så utrolig nydelig gjort!

  15. Syns det er et nydelig prosjekt, gleder meg til monumentet er ferdig 🙂

Legg igjen en kommentar her

