MY TATTO

I 2010 tok jeg min første og eneste tatovering. Jeg hadde tenkt over hva jeg skulle ta i ca. seks mnd før jeg bestemte meg for å ta den. Jeg funderte også på hvor jeg skulle ha den, men det endelige valget ble håndleddet. Det var et sted tatoveringen kunne ses lett, men samtidig dekkes til om det var ønskelig. En annen faktor jeg tenkte i gjennom var om jeg ville ha tatoveringen i farger eller bare i svart blek. Jeg er egentlig ikke så fan av tatoveringer med farger, men tror min hadde vært «kjedelig» uten farger. Etter min mening, så er den i alle fall utrolig vakker med farger.

Tatoveringen betyr selvfølgelig noe for meg. Hovedbetydningen av tatoveringen er at vi egentlig skulle vært fire søsken.»M» er stjernetegnet mitt jomfruen som også kan se ut som forbokstaven min.  Jeg valgte å symbolisere det med at vi skulle ha vært fire søsken med tre fult utvokste blomster (Nina, meg og Arne) og en knupp som ikke har vokst ut. Knuppen er da Terje som bare ble 6 år gammel. Jeg er veldig fornøyd med tatovering og det er en tatovering jeg kan bære med stolthet for resten av livet mitt. Dessuten var det også godt å høre at den falt i smak hos familien min. De ble utrolig rørt da de fikk høre om ideen, og så det endelige resultatet. Les mer om Terje sin bortgang her..

Har dere en eller flere tatovering(er)?

Dette innlegget ble publisert i Godt og blandet og merket med . Bokmerk permalenken.

25 svar til MY TATTO

  1. Nina C. sier:

    Har tattovering ja:) Liker din kjempe godt da:D

  2. Nina-Martine sier:

    Elsker tatoveringen din, den er så fin! Men hvordan kom du fram til dette ganske kompliserte designet? Selv? Eller en tatovør?

    Har alltid hatt lyst på tatovering selv, men det har i alle fall enda ikke skjedd!

    • Takk, Nina 🙂 Jeg så en fin tegning på nettet engang, så søkte jeg på stjernetegnet mitt og da kom den opp igjen. Jeg hadde med et eksempel, men det var ikke akkuratt som tatoveringen ble. Så tatovøren tegnet sin variant, og den ble jeg veldig fornøyd med 🙂

  3. Den er skikkelig nydelig og så vakker betydning bak. selv har jeg navnet mitt i runetegn nedover ryggen og ble tatt noe halvveis spontant, men jeg liker den 😀

  4. Marit sier:

    Nydelig tattovering med en helt fantastisk fin betydning! 🙂 selv har jeg tre, alle betyr noe spesielt:)

  5. Kjempe fin tattoo, Marita! Den hadde en nydelig betydning 🙂
    sv: Ja, den er veldig flott! 🙂

  6. Nina C. sier:

    SV;Ja, det er mange fine bilder å finne på weheartit.com

    //Høres ut som en fin fredag 🙂

  7. Siv sier:

    Marita, denne er nydelig. Men det aller fineste er jo historien bak ❤

  8. Nina-Martine sier:

    Sv; De vet nok hva de driver med, ja! Og fin ble den jo 🙂

    // Da burde du absolutt gjør det 😉

    // Hehe, motsatt av meg! :p

    Har enda ikke lest en bok i år, så du har kommet lengre enn meg!

  9. Den er kjempefin, og jeg elsker historien bak den ❤
    Liker tatoveringer som betyr noe.. 🙂

  10. Lene sier:

    Nydelig og fin tattoo, og når jeg leste historien bak den, så fikk jeg seriøst gåsehud på hele kroppen. En fantastisk fin tanke og betydning bak den. Kjenner jeg ble litt rørt nå. Trist at dere bare ble 3 utvokste blomsteer. Sender varme tanker ❤

    Jeg har en på korsryggen, 3 kinategn loddrett. Kjærlighet, vennskap og energi. de to første valgte jeg i utgangspunktet fordi jeg syns tegnene var veldig fine, men å bare ha to tegn så litt rart ut så jeg fikk litt hjelp av en venninne, og hun fant energi. "Lene du er jo full av energi" den passer deg perfekt, og tegnet var fint å se på, så da ble det slik:)

    // er veldig fornøyd med å ha walk in closet, og hvertfall som er så stort. Vi har 5 soverom i huset, og siden jeg ikke har planer om så mange barn så måtte jeg jo bare ha walk in:)

  11. Charlotte sier:

    Så fin den var 🙂 Jeg har lenge tenkt på å ta en tatovering, og ønsker meg veldig et hjerte på håndleddet.

    Og tusen takk for at du spurte! Så hyggelig å høre at jeg har inspirert deg! Jeg vil veldig gjerne være med i spalten din 🙂 Send meg spørsmålene i en mail (ser du den her?) så kan jeg svare i løpet av sønsdag? 🙂

    • Takk 🙂 Så lenge du tenker nøye igjennom den og ønsker å ha det, så syntes jeg at du bør ta den.

      //Så bra at du vil være med. Har sendt deg spørsmålene nå. Så mailen din vettu 😉

  12. Mia Kim sier:

    Så fin den var! Jeg liker tatoveringer med en mening, og som står for noe. Jeg har lenge tenkt på å ta tatovering, men så er det å rote meg til å gjøre det.. Har du noen tatoveringssteder å anbefale? 🙂

    • Tusen takk :-)Helt enig med deg, tatoveringer med mening er viktig for meg i alle fall. Jeg tok min på Osloink i Oslo, men den har flytta nå og bytta navn til Monsterink. Mener de ligger litt mer sentralt i Oslo nå enn tidligere. De har mange dyktige tatovører. De har også mange gjestetatovører fra Amerika osv. Jeg tok hos en Amerikaner og han var utrolig flink i alle fall. Men de har mange andre flinke der og. Men spørs hvor du er ifra, men Romerike tatovering på Jessheim er veldig bra. Hører om mange som drar fra Oslo, Bærum osv for å ta sine tatoveringer der. Mener at de har en av Norges beste tatovører der. De har vunnet noen priser innenfor tatovering.

  13. Karoline sier:

    Så fin den er 😀

  14. Kjempe fin ❤

    SV: Tusen takk Marita ❤

  15. Nydelig tatovering! For en fin betydning 🙂

  16. vestfoldgirl sier:

    Så fin den var, og nydelige farger! Jeg har to stykker. En delfin på skulderen som jeg tok når jeg var ganske ung og ikke tenkte veldig mye over hva jeg skulle ta…… og en lotusblomst på leggen. Den var en smule vond…det må da ha vært vondt å ta den på håndleddet også…!? 🙂

    • Takk 🙂 Hørt at det er vondt å ta på leggen ja, så det tror jeg på ! Ja, håndleddet var ganske så vondt. Men etter hvert så ble jeg ganske så nummen i håndleddet, så det var ikke så vondt. Satt i 2 timer, så smerter var ikke like intens hele tiden. Men tatovøren sa at ankelen/leggen, ribbeina og håndleddet var en av de vondeste stedene å ta tatovering på.

  17. Marlene sier:

    Nydelig Marita, virkelig! Og for en nydelig betydning!

  18. Ooooh! Då har vi samme stjernetegn 🙂 Har lurt på å tattoovere det nokon gongar, men har ikkje kome so longt.. Har kjempemange tattooveringar eg vil ta! Men har hittill berre ein i nakken.. Det er ein sommarfugl + intialane til systra mi og meg.. Ho har den samme, berre med gotiske bokstavar.. Ei søskentattoovering på ein måte 🙂 Tok den på impuls når eg var 16! (fekk lov av pappa og mamma då)… Neste blir nok ein Hjort eller noko 🙂

Legg igjen en kommentar her

