DØDSULYKKEN SOM SNUDDE LIVET TIL FAMILIEN MIN PÅ HODET

Sist uke så mottok jeg et avisutklipp fra 7.juli.1986 fra Romerikets blad. Noen dager tidligere spurte jeg nemlig rb om de hadde artikkelen om ulykken til broren min som omkom i en trafikkulykke 4.juli.1986. Det hadde de selvfølgelig i aktivet sitt. Jeg lå nemlig en natt å tenkte på at det hadde vært «interessant», misforstå meg rett, og lese artikkelen rundt ulykken til Terje. Jeg var ikke født da det skjedde, og foreldrene mine har ikke avisutklippet lengere. Jeg syntes det var vondt og litt merkelig å lese om ulykken hans i utklippet. Det gjorde vondt å se navnet hans på trykk og hva som skjedde. Selv om jeg har hørt historien mange ganger, så var det annerledes å lese det med en journalist sine ord. Det sto f.eks at han var alene i trafikken, men ikke noe om at det skjedde rett utenfor utkjørselsen til huset vårt. Jeg var også usikker om jeg skulle vise denne artikkelen til mine foreldre og broren min, Arne, som levde da Terje døde. Men de ønsker faktisk å lese den igjen, og jeg tror de syntes det var fint at jeg hadde bedt om å få utklippet. De hadde nemlig mistet det under flytting og broren min har ikke lest det siden han var 8 år gammel.

Dette innlegget ble publisert i Godt og blandet og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

19 svar til DØDSULYKKEN SOM SNUDDE LIVET TIL FAMILIEN MIN PÅ HODET

  1. ★MK★ sier:

    Huff dette fikk jeg vondt av å lese. Veldig trist

  2. Nina C. sier:

    Kan tenke meg at det var litt annerledes å lese om det istedenfor å høre om det. Glemte helt at jeg kunne se artikkelen når jeg var hos deg sist. Men du kan kanskje ta med den hjem til helgen?

  3. infernito sier:

    Har ikke ord. ❤

  4. Marlene sier:

    Jeg føler med deg og familien din, familien min har også gått gjennom tap av et barn. Jeg var tre år når det skjedde, og jeg har bært sorgen gjennom hele livet mitt. Er så ufattelig trist når noen blir revet fra en på en brutal måte slik som med broren din, og jeg sender deg varme tanker, og gode håp til familien din. Sterkt av deg å dele dette med oss ❤

  5. Tonje sier:

    Åhh….ubeskrivelig trist ❤ ❤

  6. Nina-Martine sier:

    Dette er så ubeskrivelig grusomt 😥

  7. ❤ ❤ ❤

    SV. Tusen takk søte Marita og god helg til deg ❤

  8. Hilde sier:

    uff, så trist og fælt!

  9. vestfoldgirl sier:

    Det må være sterkt å lese…selv om du ikke var født når det skjedde. Så tragisk at han ble påkjørt, sånt er så skummelt når man bor ved veier hvor folk kjører fort.

  10. Nina C. sier:

    SV;Spent selv å høre hva du synes:)

  11. Dere har jo fortalt om Terje før, men det er fortsatt like trist å lese om den triste ulykken. Så bra at du kunne få artikkelen av avisen, og det er også bra at du kjenner historien fra andre hold også.

  12. glorie sier:

    noe så trist og tragisk … har ikke ord
    <3<3<3

  13. Siv sier:

    Jeg synes det er fint at du klarer å snakke om det – selv om du aldri møtte ham selv. ❤

  14. camilla sier:

    Åh. Noe så utrolig trist. Og jeg skjønner forresten hva du mener med «interessant», for i min familie har det nemlig vært to store drapssaker (to av Bergens største) – så av og til tar jeg meg selv i å lete i mormor sin skuff for å lese alle dokumentene fra både avhør og rettssak, i tillegg til at jeg har lett etter og funnet gamle artikler på nett og i avis. Jeg synes det er veldig «interessant» å lese om for å få et bilde av hva som egentlig skjedde (utenom det familien min har fortalt), og ved å lese enkelte artikler på nett har jeg faktisk fått vite mer enn det familien min har fortalt meg. I tillegg har jeg jo også alltid vært veldig interessert i alt som har med rettslære, kriminologi og juss å gjøre, så ja. Poenget mitt var uansett at jeg forstår deg godt når du sier at synes det er «interessant» å lese om det selv. 🙂

    Stor klem. ❤

    • Godt du misforsto meg rett, Camilla. Jeg prøver også å danne meg et eget bilde av ulykken. Samtidig prøver jeg å danne meg et bilde av hvordan broren min var. Foreldrene mine har fortalt mye om han, og sier at jeg er jenteversjonen av Terje. 🙂 Jeg forstår godt at du også ønsker å lese opp om de to store drapssakene i familien din. Slikt er «interessant», spesielt når man er interessert i rettslære, kriminologi og juss. Jeg merker også at jeg er litt nysgjerrig på den unge jenta som drepte broren min i ulykken. Jeg tenker ofte på hvordan hun evt har det nå. Hun var jo bare 18 år gammel den dagen hun kjørte på Terje.. Det må være forferdelig å leve med noe sånt på samvittigheten sin..

  15. Trille sier:

    Åh, kjære! Stor klem til deg! Dette var trist lesning, selv om det er så lenge siden, og selv om du ikke var født da. Jeg skjønner deg så godt i det du sier, og jeg synes det er godt at familien reagerte slik de gjorde. ❤ Huff, det er grusomt å bære på noe sånt. Klemklem!

Legg igjen en kommentar her

