JEG ER STOLT AV DEG

Til dere som følger bloggen til søstern min Nina, så har dere sikkert fått med dere at hun har vært med i en dokumentar på P3. Den heter Nina Christine x3. Den handler om tre jenter som heter det samme, fra omtrent samme sted og som er like gamle. Damen fra P3 ønsket å møtte alle tre, hver for seg og sammen. Hun ville finne ut om disse jentene med felles navn, omtrent samme bosted og alder hadde noe til felles. Det kom frem at de tre Nina Christinene var forskjellige, men at alle bl.a ønsket seg barn i fremtiden og ikke likte kaviar!

I dokumentaren forteller søsteren min blant annet om at hun ble utsatt for mobbing gjennom barneskolen og ungdomsskolen. Jeg husker at Nina ble mobbet, men innså ikke at det var så ille som hun har fortalt de siste årene. Jeg er to år yngre enn henne, så jeg la merke til at hun ble plaget i friminuttene noen ganger, og da prøvde jeg å «beskytte» henne. Men etterhvert ble mobbingen mer usynlig for meg. Jeg er så stolt av henne som endelig deler denne historien med andre. Jeg håper det hjelper henne på et eller annet vis å få det ut. Uansett så får hun ikke gått barne og ungdomsskolen om igjen mobbefritt, for det var det noen som ødela for henne. Men jeg håper det blir/har vært en slags terapi for henne å fortelle om mobbingen som pågikk i så mange år! Kanskje hjelper det også andre som blir mobbet å høre mobbehistorien hennes. Jeg er så stolt av henne. Nå har hun endelig begynt på en utdannelse som passer henne midt i blinken, samt fått seg jobb. Jeg er så heldig som har en utrolig snill og herlig storesøster.

Dette innlegget ble publisert i Godt og blandet og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

22 svar til JEG ER STOLT AV DEG

  1. infernito sier:

    HUrra for Nina! 😀

  2. Kikki sier:

    Hun er så tøff. Herlig, vakker, nydelig. :’) ❤

  3. Eva Beate sier:

    Du har all grunn til å være stolt av Nina. Det er utrolig tøft og modig som tørr å snakke så åpent om det. Det er utrolig kult at hun var med på dette – skikkelig artig 🙂

  4. ★MK★ sier:

    Sykt spennende å forske sånn, men trist å høre om hvordan hun har hatt det! Jeg visste ikke at det var søsteren din=) Ikke akkurat like hehe. Stund siden jeg har vært innom henne nå, men ble veldig nysgjerrig på hva hun har starta på nå

  5. Moro 🙂 Hurra for Nina ❤

    SV. Tusen takk Marita ❤

  6. Marlene sier:

    Tøft av henne å dele historien sin, kjempeviktig! Håper hun får noe godt ut av å dele det med andre, og at hun kanskje får en slags ro inni seg, og er klar for å fortsette fremover, mot fremtiden 🙂 Skjønner godt du er stolt av henne ^^,

  7. Flott gjort Nina ,stå på og lykke til videre 🙂

  8. Nina C. sier:

    Takk for fine og gode ord Marita<3 Jeg er heldig å ha en herlig og utrolig snill lillesøster:)

  9. Trille sier:

    Så fin du er, Marita! Virkelig fint av deg! Nina er sterk, og hun fortjener stående applaus for det hun gjorde. Mobbing er enda et vanskelig tema, så dette er godt. ❤

  10. Nina er så god og modig! Forstår godt at du er kjempestolt av søsteren din 🙂

  11. Heisann Marita (og Nina Christine)! 🙂 Vi syntes denne bloggposten var veldig fin, og vi har delt den på FB och Twitter – håper det er greit for dere. Mvh, Nareas Sae-Khow i P3 Dokumentar
    https://www.facebook.com/#!/nrkp3dokumentar/posts/286790158093617

  12. annedorte sier:

    Helt enig! Nina er veldig modig og tøff. Hilsen Anne Dorte i P3.

  13. Anne sier:

    Tøffe Nina 🙂 All grunn til å være stolt Marita 🙂

  14. Siv sier:

    Jeg har vært helt elendig på å lese blogger i det siste, så dette har jeg ikke fått med meg enda!! Sinnsykt fint, du har ei tøff søster, DET skal både du og Nina ha!! Jeg må se!

  15. vestfoldgirl sier:

    Utrolig koselig innlegg 🙂 Jeg følger selvfølgelig bloggen til Nina jeg!!

  16. astridterese sier:

    For et nydelig innlegg! Det er både flott at du skriver i så rosende ord om søsteren din, og det er så flott at Nina klarerseg så bra! Stor klem til dere begge!

  17. Tilbaketråkk: Bloglove #10 |

  18. Renater sier:

    Skjønner godt du er stolt av storesøsteren din! Syns hun er knalltøff som deler historien sin, og fint å se hvor fint ting er nå. Mobbing er virkelig noe herk.

  19. Hilde sier:

    Så flott innlegg, Marita!:) Skjønner at du er stolt!

  20. Nina-Martine sier:

    Det er jeg også! Er ikke lett å komme seg gjennom noe slikt, og prate så åpent om det! Dere er begge heldig som har en så fantastisk søster i hverandre!

Legg igjen en kommentar her

