BÆREKRAFTIG UTVIKLING

Denne uken på høgskolen har vi en flerfaglig uke med bærekraftig utvikling som tema. Hittil har vi både hatt nyttige og litt mindre nyttige forelesninger. Men i går lærte vi et opplegg som heter «vår lokalsamfunn» som er utviklet av Ungt Entreprenørskap. Det var et helt fantastisk opplegg som man kunne bruke på tredje og fjerde trinn på barneskolen, for at de skal lære om alt i et lokalsamfunn. Til dere som leser bloggen min som er lærere eller lærerstudenter som meg, så burde dere virkelig sjekke ut nettsiden til Ungt Entreprenørskap. De har mange opplegg som man kan bruke i skolen helt fra tredje årtrinn på barneskole til høyre utdannelse. Allerede neste uke starter jeg i praksis igjen, og da blir jeg der i tre uker. Jeg gleder meg masse til å starte i praksis igjen. Det er alltid gøy å undervise igjen! Ha fortsatt en finfin uke, folkens. Jeg gir snart lyd fra meg igjen. Forresten, hva driver dere med om dagen?

Dette innlegget ble publisert i Skole/Utdannelse/Praksis og merket med , , . Bokmerk permalenken.

17 svar til BÆREKRAFTIG UTVIKLING

  1. infernito sier:

    Skjønner du gleder deg, praksis er kjekt 😉 Er selv i praksis nå, hele ti uker 🙂

  2. Nina C. sier:

    Skal sjekke ut nettsiden:) Bærekraftig utvikling høres interessant ut 🙂

  3. Hilde sier:

    Praksis er kjempegøy! Husker jeg sto foran en ny klasse, med litt sommerfugler i magen, og masse ideer i hodet! Moro!! Og gled deg til du kan jobbe i din egen klasse. Det er noe helt spesielt!

  4. vestfoldgirl sier:

    Hørtes bra ut, men mine 1-2 åringer er vel litt for små tenker jeg! Hos oss holder vi nå på å lære hvor mange ben og armer vi har og hva forskjellen på øye og øre er! 😉 Hverdagen består av jobb, that’s it!! Fritid er luksus og jeg vet ikke hva det er lenger 😉

  5. Benedikte sier:

    Morsomt med bærekraftig utvikling! Er jo ingenting som er mer viktig, heller! Du må oppdatere masse mens du er i praksis, høres så spennende ut 😀

  6. Nina-Martine sier:

    Herlig med praksis da 😀

  7. Moro med praksis ❤

    SV. Hun har en kjempe fin blogg, Håper du tar turen innom 😉

  8. SV: Takk for det søta Marita ❤ Høres deilig ut 🙂 Fin meny ❤

  9. Tonje sier:

    Er ikke rart du gleder deg til praksis 🙂 Går nok superduper bra også.

  10. Siv sier:

    Hurra for sånne fiiiine læringer!!! Ha det fint i praksis! Her er stressjaget i full aksjon.

  11. Lykke til med praksis 🙂 Kjempe fint bilde av deg!

  12. Nina-Martine sier:

    Sv; Yay 🙂 Jentefilmer slår som regel an hos meg for å si det sånn :p

  13. Lene sier:

    Det høres ut som et spennende tema, og jeg har et par venninner som er lærere så jeg har hørt om temaet før:) Skjønner du gleder deg til praksis, det er nok litt mer spennende og gøyere enn forelesninger:)

    Jeg driver med lite, hehe:) kom igang med treningen igjen denne uken og er super fornøyd med å endelig være tilbake igjen:)

  14. cathrinesagstad sier:

    Hørtes ut som et interessant tema 🙂 Lykke til i praksis!

  15. Eva Beate sier:

    Håper du får en fin praksis! 🙂

  16. ★MK★ sier:

    Herlig! Slike godt utviklet redskap liker man. Spesielt når flere kan bruke noe som fungerer bra. Jeg har hatt fri ei uke i dag jeg nå =D

Legg igjen en kommentar her