NÅR KULDA SETTER INN

Når kulda setter inn, så er det kjekt å ha en god bok å lese. Til bursdagen min fikk jeg boken CeeCee Honeycutt reddende engler av venninnen min. Den handler om tolv år gamle CeeCee Honeycutt som har brukt mesteparten av livet sitt på å ta seg av sin psykotiske mor, Camille – en tidligere skjønnhetsdronning som aldri kalrer å få fortiden ut av hodet, og som er blitt hele byens klovn. Da Camille en dag blir truffet av en lastebil, er CeeCee med ett alene i verden.  CeeCee Honeycutts reddende engler er en vakker roman som utforsker styrken i kvinners vennskap. Det er en sterk historie om en jente som mister én mor, men som finner mange andre. Jeg levde meg virkelig inn i historien, og merket at det var trist å ha lest den ferdig. Dette er absolutt en bok som er verdt å lese.

Har dere noen boktips til meg?

Dette innlegget ble publisert i Film/Bøker/TV og merket med , , . Bokmerk permalenken.

26 svar til NÅR KULDA SETTER INN

  1. Birte Oksnes sier:

    Hei kjære Marita 🙂 Jeg ville bare si tusen takk for alle de koselige og rørende kommentarene du har gitt meg i løpet av mitt blogg eventyr! Det har betydd veldig mye for meg! Og det er vel kanskje dine kommentarer jeg vil komme til å savne mest! ❤ Det er vemodig å si at mitt blogg eventur er over for nå, men alt tar en ende, og nå tar mitt blogg eventyr en ende!

    Jeg vil komme til å følge deg videre, også ønsker jeg deg lykke til videre med bloggingen kjære Marita 🙂 Stor klem til deg!

    • Åh, tusen takk for mange fine ord, Birte ❤
      Jeg har så satt pris på dine kommentarer gjennom bloggtiden din og min 🙂 Kommer til å savne bloggingen din, men vi har jo hverandre på facebook også 🙂 Vi snakkes der ❤ Stor klem til deg, søta.

  2. Nina C. sier:

    Virker som en bra bok! Hørt mye bra om den! Kanskje jeg kan låne den av deg 🙂
    Har maaange tips:) hehe. Anbefaler bøkene til Aina Basso. De er på nynorsk,men ikke så vanskelig:)

    SV;Takk Marita:) tror det skal gå bra! Den ene skal ikke leveres før om et par uker og fremføringen er ikke før uke 46:) Men gruppeoppgaven skal leveres nå på fredagen:) men skal nok greie å få begge i havn:D Holder på med pannebåndet! Tror du får det iløpet av uka:)

  3. Nina-Martine sier:

    Aldri hørt om den før, hørtes jo trist ut 😦

  4. infernito sier:

    Takk for tips:) Jeg er på fifthy shades bøkene nå, hehe, faktisk ikke så dumme;) Liker godt bok to som jeg leser nå hvertfall:) Så anbefaler jeg Kristine Getz sin bok:)

  5. Marlene sier:

    Aldri hørt om før, men utifra hva du beskriver, høres den veldig bra ut 🙂 Har desverre ikke noe boktips til deg…

  6. Eva Beate sier:

    Takk for tips – selv koser jeg meg med Cecilia Samartin, Dona Maria! Herlig bok, fantastisk forfatter! 🙂

  7. Den har jeg lyst å lese 😀 Takk for tips søta ❤

    SV. Ja det må du prøve, Marita 🙂 Virkelig verdt en titt 🙂

  8. Veronica S sier:

    Oh den virker bra… !!
    Fifty Shades bøkene er bra
    Same kind of different as me (skal begynne å lese den)
    The book of tomorrow (leser den nå, veldig bra)

  9. Nina-Martine sier:

    Sv; Det syns jeg du burde 😀

  10. vestfoldgirl sier:

    Den hørtes søt ut, skal se om jeg får lest den en dag! Er på siste Varg Veum bok nå, og den er veldig spennende 🙂

  11. Tonje sier:

    Takk for tipset! 🙂 Jeg kan anbefale bienes hemmelige liv og saras nøkkel 🙂

  12. Lene sier:

    Det høres ut som en god, men sterk og rørende bok. Slike bøker som setter sport deg.

    //høsten er greit den, men jeg fryyyyyser,;)

    Håper alt står bra til med deg og at du koser deg i praksis, og med livet i hovedstaden:)

  13. Det er fordelen med den kalde tiden, man kan kose seg inne med fin litteratur og gjerne noe varmt å drikke 🙂

  14. Trille sier:

    Takker for tips, den hørtes ut som en rørende og sterk bok. Må sette den på listen.
    Anbefaler «My Sister’s Keeper» av Jodi Picoult, virker som om de er i samme sjanger. 🙂 Anbefaler også «Shopaholic»-serien, de aller fleste bøkene av Nick Hornby, «The Shadow of the Wind» og «Engelens spill» av Carlos Ruiz Zafón, «Shantaram» av Gregory David Roberts, «23-salen» av Ingvar Ambjørnsen, «In Her Shoes» av Jennifer Weiner, «Kabalmysteriet» av Jostein Gaarder og «De gales hus» av Karin Fossum. Her snakker vi mange av mine favorittbøker. 😀

  15. SV.Sjekk ut, Marita 🙂 Verdt et besøk 😀

  16. Nina C. sier:

    SV;Takk!:)Den snøen som har kommet er nesten borte nå:) har regnet så mye:)

  17. Siv sier:

    Er det ekte hendelser dette??? Men det må være tøft å være den som passer på moren sin uansett…

  18. Høres ut som en fin bok!
    Har du lest Life of Pi? Hvis ikke er den å anbefale 🙂

  19. Regine sier:

    Å, takk for tips! Eg liker litt sære bøker som bøkene til Paulo Coehlo.. alkymisten er veldig bra.God helg!! 🙂

  20. Silje sier:

    Takk for tips, den skal jeg legge inn i listen over bøker jeg må lese:-)

Legg igjen en kommentar her